fredag 19 mars 2010

Fredag


Idag är det tentaplugg som är skriven på agendan.

Idag fick vi även reda på att ytterligare några grannar ska flytta, när sådant händer börjar man ifrågasätta sitt egna val att bo i det område vi gör. Efter lite tänkande fram och tillbaka så kom vi fram till att vi trivs kanon i området, främsta orsaken vi flyttade hit i grunden är för dotterns skull. Man kan öppna dörren och det finns alltid någon att leka med för henne. Det är en trygghet, för dem flesta vet vilka alla är. Bilarna kör sakta och det blir en gemenskap här, man hälsar hej vilt på alla.

Så vi blir kvar, iallafall så länge skruttan trivs här. Men visst börjar en karusell gro när det blir förlyttningar i området, jag kan inte undvika det märker jag.

Till frukost blev det denna gröt och stekt ägg........

.......och nu ska jag gå och laga lunch.


Vet ni mer som slagit mig, jag är redo, jag vill köra igång med IVF, är mogen nu. Men vet att inte maken är redo, han får säga till när han är redo. Jag ska försöka att inte tänka så mycket på det, för det kan lätt bli en frustation...behöver nog inte förklara så mycket, ni förstår nog vad jag menar:).

Ha en trevlig fredag!!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du är mogen - bara hoppas sambon också känner att det kan vara värt ett försök nu! Vad är ljuset i din systers öra? Berätta mer! Kram! ♥

    SvaraRadera