tisdag 2 mars 2010

Tisdag

Jag är så glad för dem som har blivit gravida genom IVF nyligen, bl.a. Sara med bloggen "Jag älskar därför finns jag", Sara med bloggen "Lilla underbarn" och även bloggen "Av längtan till dig". Jag tycker det är så roligt!!


Samtidigt vill jag skänka en tanke till dem som det inte har gått lika bra för!


Själv kan jag inte riktigt släppa tanken om att vi faktistk beslutat att inte adoptera, denna livhake har funnits där i så många år och helt plötsligt finns den inte där mer. Jag överlever nog detta, men det är en jobbig process. En stor förändring i mitt lilla liv. I morse kom jag på att det är nog därför jag har gått med ständig huvudvärk de senaste dagarna, jag har en ångest som ligger där och seglar inom mig, den är inte märkbar med kännbar. Önskar jag kunde släppa taget i hela mig, att hela min kropp kan acceptera vårt beslut. För nu är det dags att släppa taget och gå vidare.

Häromdagen gjorde vi hemmagjorda älgfärsbullar med rårörda lingon och hemmagjord brunsås. Det är inte fy skam!

5 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för dina ord i inlägget! Fast jag heter också Sara. ;) Vet att det är sjukt svårt att hålla isär alla, vi är ju rätt många.. :)

    Jo, man blir ju rätt less på syningen av toapappret, men det hör ju till så det är väl bara att härda ut!:)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Det är en nervös väntan tills man har fått göra första vul:et, kan inte riktigt slappna av än.

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja.. magen ser galet stor ut under vissa perioder varje dag..

    Och det är absolut ingen fara, sånt som händer ju!

    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det känns bättre snart och att ångesten inte blir för stor vännen. Tufft nog som det är utan fysiska besvär också!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Kramar till dig och hoppas att det snart känns mer hanterbart med ert beslut!

    SvaraRadera