måndag 21 juni 2010

Måndag -syrror på besök, viktnedgång

Har haft en riktigt tokrolig dag. Storstädat, veckohandlat och vid lunch kom syrrorna med sina barn. Ena syrran med sina två söner åkte hem då dem skulle jobba imorgon. Men äldsta syrran med sin dotter och son sover över och jag bara älskar det. Det är ju så roligt.


Jag och min mellansyrra som även är överviktig kom överens om en strategi för att hjälpas åt att gå ner i vikt. Hon fixar en excell fil, som vi båda dagligen fyller i. Varje vecka väger vi oss och mailar våra filer för att kontrollera varandra. Maten ska vägas alternativ mätas för att se mängden. Det borde ge resultat. Sedan kom jag på igår en idè att styrketräna på luncherna, typ träna 30 min, duscha 15 min och sedan käka 15 min -det blir kanon!!


Det känns som jag ljuger för mina nära och kära när jag inte talar om för dem att jag har en blogg, jag har inte hemligheter för min familj när det gäller mig (förutom bloggen) -och därför blir det ibland svårt och jobbigt att hålla bloggen hemlig. Det är många gånger jag får hålla igen min mun för att inte avslöja den -och varje gång jag lyckas och jag sitter här själv på min kammare och skriver i min kära blogg så ångrar jag det inte en sekund. För jag har insett att bloggen hjälper mig verkligen att ventilera och "tjöta" om sånt som ojjar mig och som jag inte alltid vill belasta min familj om .


Nu till något roligt: om 6 veckor är det bröllop på västkusten då min kusin gifter sig. Det är ju SÅ roligt att gå på bröllop. 6 veckor bör innebära 6 kg...vilket borde bli 84kg på vågen (om jag nu sista veckan inte har gått upp). Ska väga mig imorgonbitti -vilket jag inte gjort på ett tag nu.

1 kommentar:

  1. Roligt med ett bröllop att se fram emot! Jag förstår dig till fullo att du vill ha bloggen hemlig, mina närmaste vet om min blogg men det är till personer som jag själv har valt att berätta för att den finns.

    Kram

    SvaraRadera