torsdag 26 augusti 2010

Telefon med IVF kliniken

Igår pratade jag med verksamhetschefen på vår IVF klinik. Vid nästa omgång kör vi med Menopur (utan nässpray), tydligen kan man få bättre äggkvalitet. Ni som har erfarenhet får gärna skriva en kommentar och berätta om det. Jag vill nog läsa på lite.

Vi kom överens om att vi SENAST ska påbörja våra 3 IVF försök september 2011. Men jag tror själv att det typ blir våren eller aug 2011. Jag kan ju bara be till gudarna att vi har orken tidigare, för med denna Menopur så verkar det gå lättare och snabbare då man slipper att nässpraya.

För min hälsas skull och för att minska missfallsrisken så vill jag väga max 77 kg, vilket jag borde göra någongång efter jul.

Jag tror inte att jag ska tänka så mycket på det här med kommande behandlingar och den psykiska påfrestningen det faktiskt innebär, jag är övertygad om att vi kör igång när rätt tid är inne.

Till alla er bloggisar och icke bloggisar som just nu är inne i en Ivf behandling (vilket är rätt många just nu) så håller jag tummen att ni får plussa denna omgång!!

Fotade precis min häck i mina "tonårsbrallor" där det står Snobben.



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag har kört med menopur, men jag hade även nässprayet. Det du nog ska göra är att köra korta metoden, då sprayar man inget.
    Hur som helst det jag ville säga var att menopur har fungerat för mig jätte bra! Men det finns en nackdel och det är att från början är det lite tjorvigt att blanda själv.

    SvaraRadera
  2. Jag kör just nu korta metoden, fast med Puregon. Den metoden är ju smidig på så sätt att själva behandlingstiden blir kortare. Man börjar med sprutor på dag 3 i cykel istället för att börja spraya på dag 21.

    Lycka till när ni väl kör igång.

    SvaraRadera