söndag 12 september 2010

Söndag -upptrappning till kombinerad kur

Gårdagens frukost: Shake
Gårdagens lunch: Shake
Gårdagens middag: 1kycklingfilè, sallad och minifrache samt egen bubbelvatten.
Kvällsmys: 1/2 kokt ägg, 10 räkor, pytte lättmajonäs, 1 rostad med smör

Dagens vikt: 82,6kg (=-0,2kg sen igår). Men räknar med att stanna på 83kg och stabilisera mig en period för att sen fortsätta med min viktreducering.

Dagens sysslor:
-Skriva rent föreläsningaanteckningar
-Hitta en väska att packa i inför nästa veckas resa

Medans många bloggar handlar just nu om ruvande efter ägginsättning så är det för tillfället mycket fokus kring min vikt på min egna blogg, och det är ju just för att jag lägger mycket energi och tankar på det för att hålla mig motiverad.
Eftersom det verkar gå väldigt bra att äta mat så kommer min upptrappning inte vara så lång som jag tigare planerat (1 vecka), utan någon/några dagar till bara. För att sen köra kombinerad kur när jag bor i lägenheten, och köra mat enligt viktväktarna när jag är hemma.


I början av Camebridge kuren, och i slutet av Camebridgekuren (skillnad ca 5 kg)


3 kommentarer:

  1. Vilket flyt du har, vad härligt. Det låter verkligen som att du har kontroll över dig själv!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har smygit runt här ett tag nu utan att kommentera och jag måste säga att jag imponeras av din viktnedgång och din hängivelse! Jag tampas själv med övervikt och har nu börjat köra lchf - en förändring för livet känner jag. Jag har försökt gå ner i vikt många gånger förr bla på pulver och med vv men har nog äntligen hittat det som funkar för MIG!

    Var bara försiktig när du börjar äta nu så att inte mängden blir för stor för magen... Det är lätt att få tarmvred efter att ha gått på pulver - jag talar av egen erfarenhet!

    Lycka till!

    (Jag kommer fortsätta att smyga här, mer eller mindre synlig ;-)

    SvaraRadera
  3. Fasen vad du är grym! Det syns ju massor.

    Och tack för dina kommentarer, varit dålig på att kolla runt och även svara de sista dagarna. Blir så när man inte kan surfa på jobbet. :)

    Hoppas du trivs i E-tuna, har det blivit någon date med Jannica?

    Kram kram

    SvaraRadera