lördag 13 november 2010

Lördag kväll

Är hos mor & far just nu, blev bjudna på färsk pasta med kyckling i supergod mögelostsås. Syster med sambo och deras barn som vi var barnvakt åt i natt är också är -alltid trevligt! Eftersom jag kör hem så valde jag julmust. För att hålla mig vaken så satte jag mig en stund framför datorn -fattar inte var denna trötthet har kommit ifrån. Det är helt otroligt.
Känner att jag är tröttare nu på kvällen, tror det beror på att jag går upp så tidigt nu när jag börjat åka till skolan hemifrån....måste ju börja redan vid halv sjutiden på morgonen. Sen gör nog ångesten inför tentan sitt -tar en hel del på krafterna.

Vet ni vad jag gjorde idag? Tog ett gravtest -vet egentligen inte varför för mensen ska inte komma förrän om 6 dagar enligt min favvo app i min iphone (som håller reda på mensdag och fertila dagar). Har haft väldigt skum mensvärk -ungefär som bebisvärk i magen och tuttarna är sådär knöligt svullna. Jag känner bara att det är något skumt i kroppen, så jag tänkte nog inte så mycket på hur många dagar det är kvar till mensen.

Graviditetstestet var negativt, kollade lite på det och reflekterade inte så mycket över det. Nyligen när jag var på toan så kom lite blod -så jag har rätt -nåt skumt är det. Men vad vet jag inte.

Har försökt få med mig någon på hälsomässan i Stockholm imorgon -men det är ingen som kan så det lutar åt att jag åker själv. Kan på ett sätt vara rätt skönt att gå i sin egna takt, men samtidigt tråkigt att åka dit själv. Tänkte att denna mässa kanske sätter fart på min motivation för jag har det svårt att hålla mig till nyttigheter. Orken finns liksom inte, har jag inte plugg ångest för tentaplugg, så är det inför vad jag ska skriva om på min B uppsats, om det inte är det så ojjar jag mig inför min C uppsats nästa termin -så det känns som det aldrig tar slut. MEN jag kan inte skylla på det -för om jag ska hålla på såhär i 7 månader till så kommer jag att väga 99 kg igen och det vill jag absolut inte.

I april så planerar vi att köra igång med vårt 4:e IVF och då vill jag väga så att jag hamnar på BMI 25 = normalviktig. Men har ca 10 kg till dess. Så det är väl dags att börja köra igång igen.

Trots att vi hade tre ungar igår med full rulle i så hann jag ta ett lugnande bad med ny inredningstidning (till bra pris dessutom:)).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar