måndag 1 november 2010

Våra gravidodds

Har nog missat att skriva om mitt träff med min favvo gynläkare i torsdags. Allt gick bra, pratade lite allmänt om min PMS medicin och vi bestämde att jag skulle prova denna låga dos alla dagar i månaden för att se om det blir någon skillnad.


Det kom även fram efter en gynundersökning att jag hade någon slags bakterie/svamp som tydligen är väldigt vanlig -så nu äter jag en dunderkur med medicin som gör mig väldans trött.


När hon körde med ultraljudsstaven fick jag en massa beröm för min livmoder, allt såg så perfekt ut. Slemhinnan var fin och hon undrade om jag möjligen inte skulle ha ägglossning snart, och strax efter hittade hon ett enligt henner perfekt ägg på 18 mm och hon såg en massa andra ägg (antar att det är mitt lilla förråd eller nåt).


Vår gynläkaren var med för ett år sedan när vi fick missfall då jag var tvungen att skrapas, så hon är väl insatt i vår situation. Jag passade på att fråga henne om våra odds. Med tanke på att vi kastade p-piller för 10.5 år sedan och vi har enbart fått en liten söt dotter på 6 år så undrade jag hur det verkligen ser ut för oss.


Hon menade på att det bästa beviset att oddsen är goda är att vi har skruttan, att vi har blivit gravida och det viktigaste av allt så var det att vi fullföljde graviditeten. Sen sa hon även att man tittar på om man blivit gravid, och eftersom vi har blivit det vid fyra andra gånger, även ifall vi då fick missfall så visar vi även att vi kan bli gravida. Nämnde också att jag börjar bli lite nojjig med min ålder då jag är 31 år men vet att vi kan ju få hålla på ett tag med behandlingar för att lyckas få ett syskon, men hon sa "att det är väl ingen ålder" -jag=nöjd!


Det kändes verkligen skönt att det inte är helt skört för oss och jag känner mig mycket mer positivare än tidigare:)


OBS! Förra årets graviditet

2 kommentarer:

  1. Skönt att hon inte tyckte 31 var någon ålder..eftersom jag är 31...

    SvaraRadera
  2. Hoppas innerligt att ni ska få ett syskon till Skruttan!! Låter hoppfullt i alla fall:o))

    Kram!

    SvaraRadera