onsdag 29 december 2010

Onsdag

Var i förrgår på min hälsoanalys, det gick bra. Tjejen som jag träffade var duktig, synd bara att hon inte hade egen erfarenhet av själva programmet. Dock så hade hon när hon var yngre kämpat från över 100 kg till normalviktig -hon är gravid och ska ha barn i mars så tyvärr får vi byta "coach"under vår viktminskning. Men vem vet, det kanske inte blir sämre för det:)

Mina mått:
Ålder: 31 år
Längd: 171 cm (egentligen var jag 171,5cm:)).
Vikt: 88,2kg
BMI: 30,2
Kalorier min kropp kräver för att må bra i vila= 1673kcal
Fett: 43,1% (=38kg)
Muskler, skelett etc = 50,2kg

Enligt deras datasystem borde jag om jag ska vara hälsosam ha en fettmassa på 21-33%, vilket motsvarar 13,3 - 24,7 kg.

Dem rekomenderade även en viktnedgånt på 25 % vilket hamnar på 66,9 kg. Jag sa då att min mål är 64 kg, vilket hon ansåg var helt okej.

Så 24,2 kg har jag att gå ner. Som kvinna går man ner mellan 20-25 kg på dessa 12 veckor när man äter måltidsersättning. Jag räknar med 20 kg för att inte bli besviken, och sen får jag äta mig ned 4,2 kg -det tycker jag är HELT OKEJ!





-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar