måndag 10 januari 2011

Måndag -Dag 8 av 90

Har vart i plugget på sista föreläsningen för höstterminen samt tentapluggat med några kursare. Sitter på ett varmt tåg med Melissa Horns stämma i öronen, i magen ligger en delikat chokladshake och jag längtar efter vår bestämda lilla dam som är hos sin farmor, men som jag ska hämta upp på vägen hem.

Gissar på att kvällen kommer bestå av tentaplugg, förbereda opponeringen imorgon och förhoppningsvis komma i säng i tid. Igårkväll blev det sent, låg och planerade min examensfest i sommar.

Vad tror ni om detta? Tema: sommar. Det ska vara barnfritt. Fördrink, snittar och tilltugg, buffe med massa vanliga och rökta räkor, aioli, västerbottenpaj, baconpaj, sallad och dressing, hembakat bröd, olika ostar, olika röror, bar med vin, öl, grogg och ev. cider, kaffe med avec och chesecake. Praktiskt då det mesta går att förbereda. Kommer ha stora partytält med belysning i, myggdödare, minipool och bar gjord av vårt stora planteringsbord. Snälla, om någon har fler idéer eller något gott recept hör gärna av er!

I mitt knä just nu.


-Bloggat ifrån min Iphone.

4 kommentarer:

  1. Det låter hur mysigt som helst! =)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en grym fest, kalasbra!

    SvaraRadera
  3. Låter som en perfekt fest! Det är du värd efter allt slit. Kika in på min sida, du har fått en Award!

    SvaraRadera
  4. Du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera