tisdag 18 januari 2011

Tisdag och tel med IVF kliniken

Är lite trött efter ha rensat och städat hela dagen, efter middagen kom maken på att vi skulle byta garderob till min fördel. Jag fick hela vår "walking closet" medan maken fick den lilla garderoben i gästrummet. MEN jag får även ha våra väskor och träningssaker i min -men det är HELT okej för mig:)

I morgon kommer jag fortsätta med att gå igenom två stora flyttkartonger med nya "smalkäder", ska kolla om jag vill ha kvar allt. För om 74 dagar kommer jag kunna ha dem allihop:) -coolt att gå en helt ny garderob till 0:-.

SAMTAL med IVF KLINIKEN
Idag pratade jag med en sjuksyster som i sin tur bad en läkare på kliniken att ringa upp mig inom 1 timme, det kallar jag service -vilken skillnad från den offentliga vården.

Då vår tidigare läkare har slutat så fick vi en ny jättetrevlig läkare. Vi behöver inte träffas innan vi sätter igång trots att det var 1.5 år sen sist, känns skönt att slippa åka in för det kommer ju en del resor dit ändå.

Hon ska ta upp vårt ärende i möte med resten av läkarna för att få optimal planering. Det blir troligen inte menopur som vi fått info om tidigare, anledningen är att jag får tydligen ägg med bra kvalité, utan vårt mål är att få ut så många som möjligt pga makens "kromosomfel" så att några ägg är friska. Hon pratade om puregon, måste googla om det.

Så runt den 10 april planerar jag få mensen enligt min Iphone och då kör vi! Känns kanon nu när vi äntligen har bestämt oss. Vi får ta ett IVF i taget och vi har lovat varandra att ha så roligt som möjligt under resan. Vet ju hur lätt jag blir besatt av allt.

Sitter bredvid maken i soffan som kollar på handbolls WM, själv har jag laddat med en bok (glömde jag säga att jag blir lätt besatt:))


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar