lördag 12 mars 2011

Status

Jag mår inte så jättebra, har lätt till gråt och är allmänt nedkörd. Det är sk-t mycket med skolan och snart ska vi iväg på en veckas skidsemester. Mitt mål är att plugga så mycket som möjligt inför resan och de fyra dagar som jag har efter resan innan det är tentadags. Direkt efter tentaskrivningen så är det bara att köra igång med sista momentet för mig -min C uppsats. Har jag missat att säga hur jag längtar till min examen och ett långt sommarlov?!

Eftersom vi snart kör igång med IVF så försöker vi göra så gott vi kan för att båda ska komma i balans. Vi båda åker på akupunktur, vi lagar nyttig mat, jag tar dagliga promenader samt två hårdare pass i veckan, vi masserar varandra en timme i veckan samt äter lite extra tillskott av örter och vitaminer. Jag kör lite KBT tänkt på mig själv, för att inte hamna i en ond/dålig och negativ spiral av tankar.

Att jag mått/mår piss har påverkat mitt förhållande till mat. Som ni vet så har jag tidigare ätit måltidsersättning för att minska i vikt, vilket gått super om man jämför med hur det är nu. Det är en hel del planering som krävs för att man ska hålla sig på mattan och det har väl inte riktigt gått som jag velat. Eftersom min hälsorådgivare fick reda på att vi snart ska köra igång med IVF så vill de inte att jag äter måltidsersättningarna under tiden, därför blev det en mycket snabbare upptrappning än vad jag hade planerat.

Trodde det skulle gå smidigt, men det är precis tvärtom. Apjobbigt har det varit, vilket inte underlättar situationen som ser ut som den gör. Bröt ihop i morse, men maken fångade upp mig rätt fort och vi hade en väldigt bra samtal som fick mig på banan. Jag är så otroligt glad och tacksam att jag har min A som alltid är så klok och klockren på att stötta mig.

Nu har jag haft 6 relativt dåliga dagar med maten. Gjort är gjort och det är bara att lägga bort skulden, ta nya tag och blicka framåt. Kanske jag har gått upp något kilo efter dessa dagar, dem får jag helt enkelt motionera bort. Det viktiga är nu att göra "rätt" framöver. För att underlätta den belastning som jag redan känner har jag som målsättning att bli viktstabil en period, kanske till efter sommaren för att ta nya tag då och gå ner i vikt. Lyckas inte denna IVF omgång tror jag kroppen behöver vila och inte kämpa mer än den behöver.

1 kommentar:

  1. Så jobbt att läsa att du mår dåligt, men du verkar ha en helt suverän A.

    Önskar att det fanns nåt jag kunde göra för dig, men jag finns här och stöttar och hejjar på dig.

    Du vet att du är jätte duktig!!!!

    Kramar

    SvaraRadera