fredag 1 april 2011

Rapport

Jag har haft fullt om med tentaplugg denna vecka, helt galet....som alltid vid tentaveckorna. Nu är det över för denna gång iallafall:)

Idag var vi på vår fertilitetsklinik, ni kan inte ana vad jag har gjort.....jag tog spruta på mig själv -det är helt fantastiskt!! En del av er tycker nog jag är lite löjlig men det är två saker jag har fobi för och det är blod samt sprutor. Så jag är så himla nöjd med att jag lyckades. Så kanske jag tar min andra spruta om ca 3 veckor, fast med Menopur i:):).

På kliniken fick vi blanda till Menopur och gjorde lite planering, runt 2/5 planeras äggplock om mensen kommer när den ska. Blodprov ska tas på dag 5, VUL på dag 7 och de har skrivit sprutor ev. 9 dagar med 225 enheter. Det är första gången med Menopur så jag har ju ingen aning om hur jag reagerar på hormonet och den enhet jag ska ta, är det någon som har koll på om det är vanlig dos?

Jag vet inte om jag egentligen är redo för detta IVF försök, om jag får klura lite så tror jag nog att det handlar om min rädsla. Även ifall jag inte pratar om det så är jag skiträdd att inga av våra 3 IVF försök kommer fungera och hur fasiken ska vi gå vidare då??

Det är nog det som är problemet, att jag alltid ska ha sån kontroll och vill alltid ligga steget före. Ska försöka leva mer i nuet....men det är så förbaskat svårt!

Från idag:


-Bloggat ifrån min Iphone.

1 kommentar:

  1. Yaay, inte alls larvigt. Jag var stolt som en tupp när jag tog sprutorna på mig själv. Jag som en gång i tiden (lite skämtsamt)sa att jag aldrig ville ha barn för då måste man ta stick i fingret....tänk va knasigt man kan tänka i sina unga år. Med tanke på att det nästan blev så som jag skämtsamt önskade (huga)

    Tror det är en ganska normal dos. Minns inte hur många IE jag tog, men det var fyra ampuller i alla fall. Fick inte en enda biverkning:o)

    Kram!!

    SvaraRadera