torsdag 4 augusti 2011

Godkväll i kvällsolen

Är glad och känner att livet är rätt gött. Jag började jobba i måndags efter flera års studier. Skönt att man kan känna att man är ledig och inte hela tiden tänka på vad jag behöver plugga på. Uppsatsen är i stort sätt klar och ligger hos handledaren för ev. ytterligare korrigeringar. Sedan är det dags för opponering (examination) senare i augusti.

Gällande IVF, så om vi skulle göra en IVF nu i aug så skulle vi köra igång om 10 dagar. Dock har vi har pratat om att avvakta någon månad till. Jag sitter just nu och funderar på anledningen. Jag tror det har med att sist vi gjorde vår behandling höll vi på att gå upp i atomer. Jag tycker inte om att trycka i mig massa hormoner och blir asdeppig. Maken känner sig maktlös och får bära upp hela familjen. Detta tär på både äktenskapet, vänskapen och föräldraskapet. Detta är inget varken jag eller min make vill gå in i nu när vi njuter av slutet på sommaren, jag börjar jobbet och skruttis ska börja 1:a klass.

Kanske det blir av i sep eller okt. Sedan åker jag till USA i tre veckor i november och i december kommer de ha stängt när det är dags för oss, så dessa två månader går bort.

Fördelen är ju också att jag hinner gå ner lite mer i vikt. Jag har BMI 27 nu, men skulle vilja komma ner till 25.


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar