tisdag 1 november 2011

Ruvardag 12 -GRAVID!!

Jag är gravid, i morse testade jag positivt på ruvardag 12. Det borde då bli 14 dagar efter äggplock. Egentligen så har vi vetat detta för någon dag sedan. Men jag och maken har hållit det för oss själva, låtit det sjunka in.




Både vid detta IVF och förgående så har jag kollat när ägglossningssprutan gick ur kroppen. Förra gången hade jag pregnyl, mådde pyton av denna och hormonet höll i sig till ruvardag 8-9.Denna gång hade vi ovitriell och redan på ruvardag 6-7 var allt ur kroppen. Anledningen till att jag kollade är att jag är lite otålig av mig och att jag inte vill testa falskt positivt.

Idag känns det som musten har gått ur mig, jag har börjat förstå att jag är gravid. Symtomen borde vara övertygande i sig, men det psykiska vill inte alltid hänga med.

Mina kroppsliga symtom är: enorm trötthet (kan ju oxå vara Crinone som spökar), ömma bröst, molande/stickande/tung känsla i livmodern och sjukdomskänsla med både yrsel och illamående som varvar varandra.

-Bloggat ifrån min Iphone.

10 kommentarer:

  1. Kalas Lila, Kalas! (misstänkte det på din kommentar innan att du redan hade testat ;-)

    SvaraRadera
  2. Men så underbart! GRATTIS!

    SvaraRadera
  3. 13 dagar efter ÄP idag förresten. (märker ord bara för att jag kan... vi hade ju samma plockdag du och jag - och nääää, jag är INTE alllls avundsjuk!)

    Kramar och grattis oxå förresten ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh så underbart, är så glad för eran skull!!! Stort stort grattis till er alla tre!

    SvaraRadera
  5. Jippi!!!! Fantastiskt roligt!!! Stort grattis! (Sitter här med lite lyckotårar, som ni kämpat!)

    SvaraRadera
  6. Största grattiset till er!

    SvaraRadera
  7. Men sååå kul!! GRATTIS!! :o)

    kram

    SvaraRadera
  8. GRATTIS :)
    Måste få fråga, vad är det för kromosomavvikelse din man har? Har själv en balanserad translokation mellan kromosom 4 och 17!
    Kram på dig :)

    SvaraRadera