måndag 28 november 2011

Symtom

*Illamående
Det finns där till 80% av min vakna tid. Till och från knockar den mig totalt och ibland fungerar livet helt okej ändå. Håller mig just nu till 1-2 "stora" kräkningar per dag. Innan slutet av vecka 6 fanns det bara där i bakgrunden. Kräktes en gång tror jag under denna tid. Nån dag tror jag att jag har sluppit kräkningar.

*Molande värk i magen. Dagligen som mensvärk. Även som en tyngdhetskänsla. Tidigare var det mest smärtor och ibland som knivhugg/ilningar.

*Luktsinnet är på topp, inte så praktiskt ihop med illamående.

*Täta toabesök, uppåt 3-4 ggr per natt.

*Tycker jag fryser mer än vanligt, får nästan varje dag kallsvettningar. Brukar inte ha det i vanliga fall så jag förknippar det med graviditeten.

*Humörsvängningar, gråter i stort sätt varje dag.

*Ömma bröstvårtor

*Hård/lös i magen om vartannat

*Pruttig och rapig

*Svullen i magen efter jag ätit. Brukar bli det i normala fall, men inte så här mycket och speciellt inte så mycket på kvällen.

*Andfåddhet, speciellt efter jag ätit och magen är uppblåst.

*Trött, iförsig inte mycket mer än vanligare (om jag inte äter postafen:)). Jag är en person med många sovtimmar. Nu kanske jag behöver sova/vila 1-2 timmar mer per dag.

*Känner mig låg och lite deppig, energilös. Tror jag har med dels hormonerna, men en stor rädsla inför framtiden.

Så som ni säkert förstår så känner jag mig superdupergravid. Jag tvivlar inte en dag, visst några timmar hit och dit när illamåendet försvinner. Trots alla mina symtom kan detta krossas på vårt ultraljud. Det är så sorgligt. Jag önskar att jag inte hade det jag har i bagaget med tidigare missfall och MA. För då hade man inte behövt vara så in i helsikes orolig. Hoppas, hoppas ultraljudet visar ett fint litet hjärta. Att moderkaksprovet ser bra ut, att rutinultraljudet ser bra ut och att ut kommer en friskt barn i juli 2012.

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar