fredag 4 november 2011

Vecka 4+2

Idag är det motsvarande ruvardag 15. Förra IVF började jag få småblödning på dag 14 men blödde ordentligt på dag 16.

Jag är så förundran till varför jag/man är besatt av tidigare dagar/erfarenheter.

Om jag ändå tänker i dessa banor så har jag fyra tidiga hållpunkter kvar: v 5+1, v 5+3, v 6+1 och v 6+3. Dock upptäcktes inte det senaste MA förrän några veckor senare då jag har för mig att det var i vecka 10 det upptäcktes att Pyret avstannat.

Det blev en chock då jag fortfarande mådde så illa att jag kräktes in i det sista. Så fort jag hade gjort skrapningen i vecka 10 så försvann symtomen. Så med erfarenhet så är illamående och ömma bröst en klen tröst med tanke på att livet i mig kan vara dött men ändå göra att kroppen producerar massa hormoner.

Min kropp verkar vara väldigt känslig för förändringar. Jag har normalt en jobbig PMS, vilket beror på att min kropp har svårt att anpassa sig de de snabba hormonskiftningarna. Denna graviditet så mådde jag illa redan innan gravtest, samtidigt som jag blir glad över det så vet jag att det inte är en säkerhet för mig.

Blev rädd på flyget igår. Fick till och från jätteont i magen. Sådär rejält molande värk som även går ut i ryggen, jag började kallsvettas. Men jag vet inte om det beror på rädsla eller värken. Inget blod trots en del kontroller på toa pappret. Jag fick även så i morse och har litegrann nu. Jag hoppas innerligt att det är växtvärk.

Jag har bestämt mig för att denna underbara resa inte ska bli förstörd pga oroliga tankar. När tankarna kommer så motar jag dem vid grind. Händer det så händer det, jag kan inte göra något åt saken. Naturen har sin gång. Om något händer kommer jag självklart bli väldigt ledsen, men efter max 1 dag psykbryt så ska jag ta mig samman och ha en skön resa. Så får vi går på den igen.

Men nu har jag bestämt mig för att det är växtvärk och inget annat.

Till imorgon har jag iallafall uppkoppling, men sen vet jag inte. Vi åker då från New York till FT Lauderdale i Florida, men jag hittar annars säker internetcafe någon dag. Det är skönt att få skriva av sig sina oroliga tankar, det är svårt att få förståelse från dem som inte har befunnit sig i situationen själv. Jag är EVIGT tacksam över att jag har er!!

Nu är det dags för frukost. Det är bra för jag är vrålhungrig. Jag är hungrig jämt just nu! Kanske bra tecken:)

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar