söndag 18 december 2011

Gårdagens inköp

Igår var jag på en klädförmedling där vi bor, fyndade ett par svarta mammabyxor i plysch för 45:- och en stickad mammakofta för 45:-. Sen var jag inne i en annan affär och hittade en söt tunika/klänning för 199:- som kan fungera som en med eller utan gravid mage. Perfekt om man vill dölja den degiga magen efter förlossningen samtidigt som den är amningsvänlig:)

Jag vågar inte köpa några dyrare mammakläder ännu och går det åt pipsvängen med denna graviditet så kan jag ge dessa kläder till en släkting som oxå väntar barn.

Byxorna var i XL, skulle kunna haft två mindre storlekar:) Men då har jag förhoppningsvis något att växa i.






Kan varmt rekommendera detta märke (Rut m.fl.). Det är relativt billigt och dem har så himla söta kläder.






Igår överraskade jag maken med julbord på ett slott, vi träffade upp min bästa vän med man där. Det var jättegod mat och mysigt ställe. Jag skulle ha tagit kort på mig, ni kan ju förstå hur uppsvullen min mage var efter tre vändor till buffén. Det var helt galet. Tunikan jag köpte igår var precis så den spände och att jag kunde andas. Så med andra ord kommer den passa så länge man inte äter för tre personer:)

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar