fredag 23 december 2011

Vecka 11+2

Ha ha, att man kan vara så glad att kunna vara vaken till efter 21.00 två dagar i sträck. Ett under har skett!! Dessutom har jag kunnat vara utan mina Sea-band idag utan att må direkt illa (med undantag när vi kom hem och fick prata med Ullrik ikväll efter pappas födelsemiddag).

Jag har en period varit lite orolig och nojjig över att livmodern/magen känns så himla lugn i flera, flera dagar. Tidigare har jag haft "mensvärk", ilningar inne i själva "där nere" samt dragningar i ligamenten i stort sätt varje dag. Men nu har det varit jättelugnt och "dött", tankarna snurrar om det är så att något har hänt där inne. Hoppas verkligen att lillskrutt mår bra där inne och växer som det ska -den där kromosom 13 sitter som ett eko i mitt huvud.

På morgonen är magen mjuk och slapp, försöker känna om jag känner något. Jag känner inget med händerna men däremot känner jag att i magen känns det ömt och svullet så det går inte trycka hårt. Så fort jag ätit går det inte känna något då magen blir spänd som en basketboll (som gör att jag har svårt att använda många av mina kläder).

Så idag när vi la upp grejjer på vinden passade jag på att ta ner och kolla på kort från när jag var gravid med skruttis. Mitt första magkort tog jag i v. 15 (stående) och man ser en svullen mage som putar ut. Först i v. 17 tog jag ett kort när jag låg ner och där såg man en kula vid naveln som stack ut. Jag försöker tänka på alla andra symtom jag har med illamående, foglossning, ömma bröst, tröttheten. Men det är en klen tröst när jag samtidigt vet att kroppen kan ha kvar alla hormoner i omlopp trots att lillskrutt inte vill växa som vi vill.

Jag är i vecka 11+3 idag så jag försöker övertala mig själv att det är antagligen förtidigt att förvänta sig något. På ett ställe har jag läst att en del kan nu känna sin livmoder i (v. 11) strax nedanför naveln, men på fler andra ställen har jag läst att man först i v. 13 kan känna av något. Jag ska nog ta och sluta googla på allt då det bara gör en nojjig.

Tänk positivt, tänk positivt, vi ska få en frisk bebis i juli......

Till mågot helt annat (för att skingra tankarna): Det har varit mycket kalas på sistone. Ikväll var vi iväg till pappa som fyllde år och förra helgen var vi iväg till äldsta systers dotters 4 års kalas.

Alltid lika spännande att se vad man blir bjuden på hos dem då de är veganer. Men se så gott det ser ut med allt som är hemmabakat:



Så hälsade vi och tog ett snack med deras sköldpadda Johanna:)


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar