söndag 25 december 2011

Vecka 11+4 -Juldagen

Trots morgondagens dåliga start blev dagen enormt lyckad och mysig. Jag kunde känna tillstymmelse av glädje emmellanåt och blev så glad för det!

Vi tog en lugn morgon med frukost, handlade och mös med alla julklappar som skruttis fick öppna. Sen bar det iväg till svärföräldrarna. Vi var sex vuxna och två barn -perfekt lagom. Vi åkte hem redan vid 20.00 tiden och innan nattningen låg jag i makens knä med täcke och kudde medans han läste saga för oss.

Natten min har väl varit sådär, kissade två ggr och var uppe och böt säng två ggr. Men jag känner mig ändå lite utvilad.

Maken frågade hur det var med mig igår, han undrade om det hade hänt något när vi var i affären. Mitt dumma jag sa bara att jag mådde jättedålig (alltså fysiskt), alltså kan jag inte hålla masken helt. Men dumma jag sa heller inget om verkligheten -så jag får ju skylla mig själv. Känner bara just nu att jag vill ha en en positiv jul och mitt sätt att hantera det just nu känns helt rätt. Det känns periodvis lättare och lättare att hantera mitt mående så kanske jag gör rätt. Sen vet jag ju också att jag kommet få professionell hjälp vilket hjälper mig massa.

Svärfar fick reda på att vi väntade smått igen. Det blev lite prat om det till och från under kvällen, det kändes så overkligt att det handlade om oss och jag märket att jag gärna undviker ämnet. När vi skulle gå så frågade han om kontroller och så (fosterdiagnostik). Maken pratade på en del, jag förstår ju nu att han faktiskt tycker det här är lika jobbigt som jag men att vi pratar olika språk. Men han (svärfar) visste inte att vi gjort IVF, vilket jag flertalet gånger pratat med svärmor, det säger ju en del av deras engagemang.

MEN trots att de inte är så pratsamma inom vissa områden så tycker jag att de är bra svärföräldrar. De finns alltid där när vi behöver dem. De älskar sitt barnbarn enormt mycket och ger henne mycket kärlek och omtanke. Så jag ska absolut inte klaga!

Här firade vi jul igår:



Hoppas ni hade en lika bra julafton som jag!!

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar