fredag 20 januari 2012

Evig väntan....

.....jag har precis räknat ut att det är 24-25 veckor kvar tills vi förhoppningsvis får träffa den nya familjemedlemmen, ja typ 5.5 månad kvar. Jag kan få panik när jag tänker på det. Jag har nu gått ca 11-12 veckor och det är dubbelt så lång tid kvar!

Jag är inte en kvinna som ska vara gravid, jag mår så himla dåligt både fysiskt och psykiskt.....om pappan kunde vara gravid så skulle jag lämna över havandeskapet till honom utan ångerrätt. Ingen snack om saken.

I dagsläget har illamåendet gått över från hela dagar till ca 1 Tim per dag och kräkningarna kanske kommer varannan/var tredje dag istället för varje dag. Jag har kvar huvudvärken som just nu är dagligen, jag somnar med den, jag vaknar utav den och jag vaknar med den. Jag är glad de dagar det inte är migrän eftersom jag då kan ta Alvedon som mildrar.

Sammandragningarna har lugnat sig men för minsta lilla stressade situation så kommer dem. Istället för flera ggr i timmen är de nu ca 1gång/timmen. De gör heller inte lika ont som tidigare......men lik förbaskat obehagliga.

"Foglossningen" finns fortfarande kvar...men behöver inte släpa fötterna efter vilket jag tror beror på att jag är hemma och inte rör på mig så mycket.

Tvåan är fortfarande bara vatten....vilket känns sådär då min mage i vanliga fall inte lider av detta.

Jag är nedstämd...enligt skattningsskala hos kuratorn har jag depression. Jag ska ta med den på tisdag när vi träffas. Jag är inte förvånad då jag känner igen symtomen sen tidigare....men vill inte riktigt erkänna. Det är inget roligt att må såhär:(

Nu ska jag äta lunch och sen ta ett bad.

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar