fredag 6 januari 2012

Kalas, stress och illamående

Igår vaknade jag med världens illamående och framåt fm kom huvudvärken. Jag tror anledningen var för lite sömn på natten och makens kalas som jag hade förvirrat bort:)

Jag visste såklart att han fyllde år, men inte igår liksom. Det uppenbarade sig kvällen innan när han själv började prata om det. Jag brukar annars alltid planera en vecka innan, handlat fyra dagar innan för att baka två dagar innan. Så ni förstår min stress.

Som tur var jobbade jag bara halv dag igår, så det var bara att bege sig till ICA Maxi och handla efter jobbet, hämta upp skruttan på vägen och sen hem för att sätta både mig och dottern i arbete:) Maken kom strax därefter och städade medan jag bakade. Men det blev väldigt bra och jag fick beröm då det skulle bakas till både gluten och laktosintolleranta.

Men SÅ trött jag var under kvällen, vilket en och annan oxå såg. Men jag får skylla på Postafen. Senare (typ 21.00) åkte vi och mellansyrrans familj till en pizzeria och åt som hästar. Jag filade väldigt lite under kvällen så jag var vrålhungrig. Väl hemma stupade jag i säng på en gång.

Det här godiset som var kvar från veckans bio slank ner för att hehe illamåendet. Det är lustigt, ju sötare saker jag stoppar i mig desto fortare går oxå illamåendet över. Brukar hålla mig till frukt, men igår var det extremt.


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar