tisdag 21 februari 2012

V.19+6 och sammandragningar

Helgen har varit super. Jag har mått bra och känt mig glad. Nu har det blivit bakslag och det känns sådär. Hur mycket jag än förbereder mig på att det blir bakslag så blir det ändå jobbigt.

Okej att jag känner mig låg och nedstämd men det är så jobbigt att det ska gå ut över kroppen. Igår blev det sängen och ett bad större delen av dagen. Idag blir det nog inte mycket mer än att vila i soffan. En av grannfruarna kommer över efter lunch...även ifall jag bara vill vara själv och dra täcket över huvudet så är det bra med sällskap vid dessa situationer.

Halvsitter i soffan och har haft jobbiga sammandragningar hela morgonen, huvudvärken är på intågande och jag hoppas att det inte är migrän. Det gör ont i bäckenet och jag är både illamående, yr och det tjuter i öronen. Vetekudden ligger och värmer magen då jag idag och igår har fått starka mensmärtor och molande värk i ryggen. Sover som en kratta så jag känner mig som en riktig zombie.

Det är tungt nu men jag känner ett inre lugn när den lille lever loppan i magen. I natt fick jag även min andra rörelse utanför magen (strax vid naveln) -det är en enorm känsla!

Denna håller mig sällskap i soffan:


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar