onsdag 1 februari 2012

Vecka 18 (v. 17+0)

Idag går vi in i vecka 17+0. Jag har varit lite frånvarande då jag har haft lite bloggtorka. Är fortfarande helt sjukskriven och dagarna ägnar jag åt besök hos sjukgymnasten, kuratorn, läkaren och vilar/sover på sängen. Konstigt att kroppen inte blir mer öm efter all vila. Jag sover 10-12 timmar per natt och vilar på dagarna.

Huvudvärken och sammandragningarna har tidigare varit bättre, men har sedan någon dag blivit värre igen. Anledningen är antagligen att jobb väntar nästa vecka....jag ska inte tänka på det så mycket nu men det är lättare sagt än gjort. Retar mig på att min chef inte har hört av sig ännu, fast det var en vecka som jag ringde. Jag vet att dem har asmycket nu, även mina kollegor. Men hon är fortfarande min chef och ska ta ansvar för sina medarbetare. Så, nu fick jag det sagt också. Jag tror nämligen det är en av orsakerna till min huvudvärk. Blir irriterad för jag brukar inte vara såhär känslig, men antagligen är jag mer sårbar nu. 

Jag har kännt h*n sedan v. 14 inne i magen men i lördags kände jag av h*n utanför, neråt på min vänstra sida. Det var helt galet. Jag gick upp för trappan och fick stanna upp, h*n måste ha vänt sig så jag slängde dit handen och kände något som strök/buktade ut huden. Så himla härligt! Jag sprang till älskling som låg i sängen...men han lyckades inte känna något. Han var dock övertygad om att han hade kännt något kvällen innan, när han hade legat och kännt på magen medans jag sov.

Enligt boken från Lennart Nilsson är h*n så här utvecklad. Bilden är tagen från hans bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar