fredag 30 mars 2012

Tens och graviditet

Nu har jag äntligen fått rumpan ur och beställt en tens apparat....det blev en Cefar Femina. Inte världens billigaste kanske (1690kr), dock har bara fått bra kritik och de som köpt den verkar supernöjda. Den verkar lätt att använda då den endast har fem program (1. med en handomkopplare kan man snabbt ändra vilken smärtlindring man vill ha, 2. avlastande smärtlindring (tex bäcken, rygg och axlar), 3. massage för spända muskler och efter förlossningen, 4. ökad cirkulation i trötta ben (även mot svullna ben), 5. efter förlossningen för att stärka rygg-, buk- och bäckenbottenmuskulaturen)

Det går även att hyra den, men med tanke på att jag förhoppningsvis iallafall har 13 veckor kvar till graviditeten så sprang priset iväg. Det som egentligen avgjorde att vi köpte istället för att hyra var att vi sedan en längre tid pratat om att köpa hem en tensapparat. Som vi även efter gravidititetet/förlossningen tror kommer väl till användning för växtverk, nacke & axelvärk, mensvärk...you name it.

Men först och främst blir det till mina graviditets "åkommor". Eftersom ryggen ger vika efter en kortare promenad nu för tiden så är denna hett efterlängtad. Sen ska vi inte prata om de vattenfyllda benen, som blir värre och värre:)


Bilder lånade från nätet:


ps. fick igår veta att min remiss kommit fram och enligt kuratorn har jag fått en tid till aurora mottagningen.....ni vet för min förlossningsrädsla, jag kommer vara i v. 31 då och jag känner mig väldigt lättad. Kanske jag får hem papper idag ang. hur det där fungerar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar