måndag 19 mars 2012

V 23+5

Oj, helgen går så fort. Älskar att ha min familj hemma. Det blir så lätt tomt här på dagarna, dock är det välbehövligt för att orka med varsagsbestyren som kommer när familjen är hemkomna om eftermiddagarna.

Helgen har bestått utav att maken börjat ta ner staket runt tomten och jag har suttit på en stol bredvid och tittat samt hejjat på. Igår var vi på grillat hos svärföräldrarna då svärmor fyller år i veckan -oh....jag älskar verkligen grillat!

Jag har haft noll energi/humör till att blogga eller läsa er som har bloggar -det blir så ibland. Nä, nu ska jag gå och vila efter frukosten...vill få bort mina sammandragningar. Dem gör mer och mer ont nu när magen blir större. Så det blir mer och mer vila. Men det är värt det!

Imorgon går min sjukskrivning ut, ska träffa både läkaren och sen barnmorskan. Ska kolla upp min sköldkörteln igen, har ju nu ätit medicin mot detta i 6 veckor. Jag är inte lika deprimerad...däremot har jag börjar få ångest och oro. Ska kolla om det kan bli så om man äter för hög dos med Levaxin. Kuratorn vill fortfarande att jag ska äta antidepressiv medicin, det är för att jag måste få upp en "Sköld" runt mig då jag suger i mig allt och har inget skydd. Vilket i sin tur påverkar mina sammandragningar negativt.

Jo, träffade på en granne i helgen som jobbar på förlossningen. Fick återigen bekräftat att andra graviditeten går fortare än första. Men vi fick lite tips att tänka på -känns tryggt. Vi har även bestämt att åka på förlossningsinfo/uppvisning på den förlossning/BB som vi valt att föda på. Känns som en bra förberedelse. Just det, ska nog skriva en påminnelselapp om att jag ska ta upp det här med förlossningsavtal med barnmorskan imorgon.

Amningskudde inköpt på en loppis för några helger sen...kommer även att fungera som babynest:


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar