torsdag 10 maj 2012

Höggravid eller inte?

Ha, ha....googlade på höggravid och hittade många olika forum där det diskuterades hej vilt. Eftersom det inte är en medicinsk term så känns det som att det inte finns något facit utan upp till varje persons upplevelse. Ta som exempel min äldsta syster, när hon väntade sina två barn.....hon kände knappt att hon var gravid och yogade sig stående på huvudet in i det sista. Eller de personer som man möter i högglackat på stan med världens mage och dansar igenom sig sina steg. Känner de sig höggravida?

Jag är i v. 31+1 idag och känner mig totalt höggravid (om man får säga det så tidigt). Jag kan inte sova för alla krämpor, är totalt utslagen och helt borta i huvudet. Jag har gått in i mig själv, så jag är inte speciellt närvarande utifrån. Min kropp pumpar vatten för fullt. Den lille i magen trycker på så jag får kippa efter luft för att få något syre, känns precis som när man har ångest att det känns svårt att andas. Jag tokblöder från näsa och tandkött. Känner mig bara jäkligt irriterad och sur hela tiden. Gråter för allt och trots att jag är livrätt för förlossningen känner jag att jag bara vill att den lille ska komma nu.

Får man säga att man är höggravid i v. 31 eller gnäller man bara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar