torsdag 17 maj 2012

V. 32+1 och inköp

Jippi!!
Äntligen har jag fått tag i en näst intill ny BabyBjörn Babysitter via blocket. Är grymt nöjd över kapet. Som ni vet har jag velat haft en sådan, men tycker den inte varit värd pengarna (1295kr + leksak 299kr). Så jag har letat och letat, tills en dag så uppenbarade sig den. Så förra helgen var vi iväg och hämtade den, dem frågade även om vi ville ha ett babygym. Det är också en sådan sak som jag tycker är löjligt dyrt så jag har lagt det lite på is, den var väldigt fräsch och vi fick den väldigt billigt så vi slog till med den också.

Vi betalade 700kr för Babysitter + leksak och 250kr för babygymmet (nypris 699kr). Så vi var jättenöjda över inköpen.


Skruttan provar babygymmet:


Vår "nya" BabyBjörn Babysitter....dock satt jag inte upp leksakerna:



Efter åkte vi till min moster, som har haft släktens bebiskorg förvarad. Den är 60 år gammal och är egentligen en tvättkorg, men som är omgjord till en sovkorg. Jättecharmig tycker jag. Så nu är den tillfälligt hemma till den lille växer ur den.  


Jag och magen. Tidpunkt: förra helgen.
Efter mitt animasamtal så kan jag nu börja njuta av magen mer och mer. Det känns så himla skönt och jag kan se fram emot förlossningen och den uppmärksamhet man ändå får som blivande mamma. Annars tycker jag det är jobbigt med sådant, men det här är ju verkligen något stort som sker och det är min kropp det handlar om. Jag är så himla glad att jag fick komma och prata med denna underbara barnmorska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar