tisdag 22 maj 2012

V. 32+6 samt irriterad och trött

Jag är arg och frustrerad. Över vad vet jag inte, jag fick prata av mig hos sjukgymnasten idag. Hon är så grymt duktig och har koll på läget, så jag kände mig mycket bättre när jag gick därifrån idag. Allt börjar närma sig nu och jag är orolig att bebisen ska hinna dö innan den kommer ut. Men det är normalt enligt de flesta, så det är bara att gilla läget. Jobbigt är det förstås att huvudvärken har börjat komma tillbaka någon dag här och där, inte så jag blir liggandes men lite diffust. Ett klart tecken på stress....antagligen inför förlossningen. Men jag tycker det ändå går bra, jag kan tänka på olika senarium, vad som kommer hända och så utan att jag blir panikslagen. Jag har förberett lite genom att skrivit en packlista till förlossningen och har fått i uppgift från förlossningsbarnmorskan att skriva ett förlossningsbrev. Min lista är rätt lång, men jag kommer korta ner den och packa lätt. Det är ju inte värre än att älskling får åka hem och komplettera med saker.

Nätterna är lite halvjobbiga just nu. Kissa varannan timme, vakna för att vända mig varje timme. Det är för varmt eller så är jag törstig. Det känns i kroppen efter ett par nätter och nu känner jag mig bara helt slut och har ont i de flesta musklerna som jag äger. Så med denna anledning har jag legat efter med de kommentarer som jag fått och återkommer till er som har ställt frågor -ska bara bli lite piggare först. Det verkar vara många som läst boken som jag tipsade om i tidigare inlägg "Att föda" -vad kul att många tyckte om den. Jag tycker den är kanon! Den ger på ett lätt sätt en information om vad som sker, inga konstiga utlägg eller "långa och krångliga" meningar. Utan kortfattat tar upp allt som berör en förlossning, det man behöver veta och lite ur en barnmorskas perspektiv.


Vårt äppelträd som står i blom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar