söndag 3 juni 2012

V 34+4

 Gårdagen var jättekonstig för mig, hormonerna sprutar och humöret åkte bokstavligen upp och ner. I helgen har vi skruttis kusiner hos oss då tvillingtjejerna fortfarande ligger på IVA (intensivvårdsavdelningen). Jag älskar att ha dem hos oss och det fungerar alltid så bra, men igår med mitt inre kaos var det en utmaning -herregud! Jag kände inte igen mig någonstans. Antar att det händer massa i kroppen med tanke på mina finnar som ploppar upp här och där. Samtidigt så har det känslomässigt varit tokmycket under veckan som varit med både medium och begravning -kanske det påverkade mig i efterhand.

Nu sitter de och sjunger hysteriskt "jag är en gummibjörn" i köket till frukosten och jag smet in till kontoret för att få några minuter för mig själv. Just nu i denna stund behöver jag lugn och ro. Tiden rusar iväg och förlossningen ligger inom räckvidd -otäckt faschinerande. Jag tänkte skriva ihop ett litet inlägg om vad som ska med i BB väskan och vad mitt förlossningsbrev kommer innehålla. Jag måste samla ihop mina tankar och känslor för att förbereda mig. Genom att varje dag fokusera inåt så kanske det går bättre.
 På morsdag monterades utemöbler och vi åt räkmacka samt räkor och revbenspjäll tillsammans med alkoholfritt vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar