söndag 4 april 2010

En liten rappport från landet....

Idag blev det en tur till sjön i det sköna vädret. Just nu har jag låst in mig i vår lilla "bod" som vi bor i på tomten för att plugga lite.....som student får man aldrig riktigt ledigt med undantag sommaren.

Till lunch hade vi korvgrillning -supergott när man varit ute i stort sett hela dagen. Fick precis reda på att maken har blivit farbror för första gången åt en liten tjej som kom till världen i morse, så det innebär nu att jag blivit ingift faster (usch vad jag tycker faster låter hårt och elakt.....tur att jag är moster tre gånger om:)).

Konstigt nog har jag inga känslor inför detta, inte glad, inte ledsen, bara lite fundersam. Kanske jag önskade att jag skulle få vara i samma situation, kanske jag är rädd för att hamna i samma situation. Usch så konstigt det känns......rapporterar när jag vet hur jag känner.
Har försökt lägg upp bilder från vår påsk, men mitt mobila bredband är inte så snabbt här ute på landet så det får nog väntas till vi är hemkomna.
Många påskkramar till er mina kära bloggvänner!!

2 kommentarer:

  1. Usch, förstår att det känns konstigt. Hoppas det går över...jag kämpar själv med konstiga känslor över att svägerskan blivit gravid. Jobbigt...

    Ser fram emot fina bilder när du kommit hem!

    KRAM

    (Hur går det med viktväktarna förresten? Du har ju jobbat på som fasen hittills. Hoppas du fortsätter kämpa!!!)

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med att faster låter hårt o elakt likaså när det gäller farmor....

    Mormor låter mycket snällare o gulligare moster likaså...

    Kram

    SvaraRadera