måndag 5 april 2010

Min annandag påsk (måndag)

Vakna i vår lite kyliga men mysiga "stuga", vi åt den sista frukosten tillsammans med syrran och hennes familj (som alla dagar såg ut som en hotellfrukost), packa både resväskor, överbliven mat samt oss och katten, 5 timmars bilresa med stopp för McDonalds, uppackning, tvätta, laga middag som fick bestå av makaroner och prinskorvar. På något sätt fick vi energi till att storstäda och byta lakan. När vi precis var klara fick vi storfrämmande från Göteborg, makens morbror och fru kom förbi -alltid lika roligt.

God mat morgon, lunch och kväll!

Så nu är det nya tag efter all ledighet med god mat och mycket sötsaker. Jag känner att kroppen inte alls mår bra och jag förstår inte varför man vid sådana här tillfällen kan se till att äta nyttigt då också....nä utan då tänker man (läs jag) att nu jädrans ska vi misshandla min kropp och stoppa i sig allt som är onyttigt.....hur tänker man egentligen.


Fick frågan av Joanna med fina bloggen http://plusresan.blogspot.com/ om hur det går med Viktväktarna......har inte velat tänka på detta över påsken och har verkligen ätit och ätit som jag brukar göra vid dessa högtider...lite ätstörningsvarning, både för mig och alla jag umgick med för vi bokstavligen drack och åt gott och massa:). Ställde mig på vågen och den visade + 4 kg. Men jag vet attdenna siffra är orättvis, så jag väger mig imorgon bitti då jag alltid väger mig och rapporterar.


Jag håller kvar vid viktväktarna men har pga dålig planering av mat, tentaplugg innan påsken och sedan självaste påsken bara vart och ätit (på tok för mycket). Känns otroligt skönt att köra mitt nyttiga jag framöver...ända till sommarsemestern har jag bestämt mig för. Så 7 kg till i viktnedgång räknar jag med till juli.

1 kommentar:

  1. Under påsken är det väl snudd på omöjligt att äta enligt viktväktarna, jag skulle aldrig klara av det.
    Det låter som ni har haft en bra påsk.

    Kram

    SvaraRadera