måndag 26 april 2010

Måndag dag 8 av 21

Nu går det riktigt bra för mig med maten, men verkar stå still på vågen och jag har mina misstankar. Har ju tränat kroppen ex antal timmar per dag...och det brukar alltid bli såhär när jag börjar träna, att jag står still på vågen. Men har nu lovat maken att inte väga mig varje dag:).

Sen vi flyttade in har jag skissat på tomten, och den har fått en del ändringar sedan dess. Men nu känns det som att vi är rätt nöjda. När man har CSN så är man inte riktigt någon höginkomsttagare, så vi bestämde oss för att vänta till om 2 år att göra om hela tomten. Men vi kan inte riktigt hålla oss, så en del av tomten börjar vi nog redan med i år, mer för att underlätta restrerande jobb.

Räknade lite på vad kalaset kommer att gå på när allt är klart, ca 200 000kr....det är inte billigt att fixa tomten. Som tur är kostar det vi ska göra i sommar "bara" 20 000kr.

Såhär såg tomten ut när vi köpte den, fast med vitt staket runt hela tomten. Mycket fyrkantigt och tråkigt!

Man såg inte så bra på denna skiss, men det är såhär det kommer se ut. En stor "amerikans rund uppfart", häck runt hela tomten blandat med pilstaket och syren häck. Lite fruktträd och en trädallè vid uppfarten. Skånegrindar, 80 kwm stort trädäck. Det kommer bli så coolt!


Min skiss på trädgården (skalenlig). Obs! Bilden är liggande, jämfört med kortet ovan som är stående.

1 kommentar:

  1. Wow! Spännande! Hoppas att du bloggar längre än två år till så jag får se hur det blir. ;)

    SvaraRadera