måndag 19 april 2010

Måndag -nya tag.


För att sätta press på mig så kommer jag lägga ut bilder varje dag på vad jag äter. Det tvingar mig till det yttersta, både med grönsaks- och mat intag. Egentligen är det inte läge nu att börja mixtra med nya rutiner då jag har hemtenta som ska skrivas på 3 fjuttiga dagar. Men det finns alltid något att skylla på, så nu kör jag igång. För om jag inte vill bada i vassen i sommar är det dags för mig att sätta igång.

Måste få berätta en sak. Min cykel blev i november stulen från vårt nybygda cykelförråd, en polis ringde idag och berättade att en privatperson har ringt in och anmält cykeln hittad. Vi åkte ut och letade nu efter middagen, men cykeln var inte kvar. Vi ringde privatpersonen som hade hittat cykeln, som meddelat att cykeln har legat på samma ställe i 1.5 månads tid. Och idag var den helt plötsligt borta, hon trodde dock att polisen hade omhändertagit den. Så imorgon får jag ringa till polisen, och förhoppningsvis så står min älskling där och skriker och väntar efter den kärlek som den inte fått på några månader.
*Hopps, hoppas att den är hos polisen, och inte blivit snodd på nytt*

Min planering för viktnedgången:
-För att bryta ett mönster, en vana så krävs 21 dagar. Så i 21 dagar ska jag skriva ner ALLT jag äter och dricker i min checklista från Viktväktarna.
-Räkna propoints (pp) varje dag och hålla mig inom ramen.
-Inte äta av mina bonuspoints (med undantag mina intjänade aktivitetspoints).
-Jag vill under dessa tre veckor gå ner till mina ursprungs kilo på 90 kg, gärna 89,9 kg så går jag under "sträcket":):).

Jag kommer att fotografera dem maträtter/den mat jag äter hemma, för enklighetens skull (så jag slipper släpa på kameran och fota i tid och otid).


Till lunch (första bilden) blev blev det omelett av två ägg, till middag (andra bilden) blev det spagetti och köttfärssås.









Jag höll även på att bränna upp köket, råkade lägga en grytvante väldigt nära en platta som stod på och, jisses vad det bolmade rök....resultatet ser ni nedan på kortet.


Dagens mat:

Frukost:
2 dl a-lättfil + 1 dl Special K. (3,5pp)
2 dl vatten (0pp)

Mellis:
1 äpple (0pp)
50 cl vatten (0pp)
90 gram surdegs/dinkelbröd + 2 tsk bregott + 1 tsk leverpastej, 4 skivor inlagd gurka (7pp)

Lunch:
Omelett på 2 ägg, samt stekt paprika, tomat & lök i 1 tsk smör (5pp)
4 dl vatten (0pp)

Middag:
Valfri mängd spagetti (7pp)
7 msk köttfärssås med tomatkross + matlagningsgrädde/mjölk (4pp)
Ketchup + sallad inkl. gröna ärtor (1.5pp)

Antal propoints som är kvar idag: 6pp

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Man blir ju alldeles inspirerad!

    Och tack för din kommentar. Jag tycker själv det är så himla kul att se hur andra bor så jag passade på när jag hade föräldrarnas systemkamera hem... ;)

    Keep up the good work!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du kommenterar så flitigt på min blogg, även om jag är sämre på den punkten. Ska bättra mig. :) kul med matdagbok, jag har med räknat lite points i mina dar! heja på :) kram

    SvaraRadera
  3. ooh, nu blev jag sugen på omelett!

    Svar: Det glädjer mig att det jag skriver får andra att känna igen sig :) Finns inget värre än att vara ensam med tankar kring hur man är och beter sig, så det är ju en lättnad för mig (också) när folk skriver att de känner igen sig. Den positiva effekten blir åt båda hållen!

    Kram F

    SvaraRadera
  4. Sv: Åh härligt med en till som kämpar :) Ska läsa igenom din blogg så snart jag får tid! Det är väldigt bra att skriva ner allt man äter och även fota - Då får man svart på vitt vad man gör fel :) Har lagt till dig på bloglovin!

    SvaraRadera