onsdag 10 november 2010

Onsdag

Idag är det en hemma dag med tentaplugg -så börjar ångeststegringen igen. Men denna gång ska jag försöka hålla den i shack :).
  • Nu är det bara 44 dagar kvar till julafton
  • Nu är det bara 7 månader kvar av studierna
  • Nu är det bara 5 salstentor kvar och en B samt C uppsats tills jag tar min examen
  • Sist men absolut inte minst: nu är det bara max 5 månader kvar till vårt 4:e IVF
MIN FRUSTATION
Jag har en sån frustation i kroppen så det bara skriker om den. I mitt liv har det alltid funnits saker som jag engagerar mig till 110 %. Alltid har jag haft tusen järn i elden. Dock efter min sjukskrivning för snart 3 år sedan så fixar jag det inte lika bra som tidigare. Men ändå har jag hela tiden försök hålla fast vid saker och ting. Är det inte fokusering kring viktminskningen så är det fokus på att "göra barn". Är det inte det så renoverar vi, eller så jobbar jag till max. Jag lyckas alltid hitta på saker som gör att jag kan fokusera och fixera mig vid saker och ting.


Tydligen ska jag få bort den här fixeringen för att jag ska kunna hamna stadigt med båda fötterna på jorden och komma i balans. Men det är SÅ svårt. Det är som ett STARKT beroende. Jag beundrar min man så mycket för att han orkar stå emot, och att han alltid finns där för mig när jag ramlar. Men det är inte rättvist mot varken för honom eller för vår dotter.

Senast häromdagen fick jag en såndär fixeringsidè igen. Tycker väl antagligen att det händer för lite i mitt liv så jag funderar minsann på att bli viktväktarkonsulent då vi inte har någon på orten där vi bor längre. Men varför kan jag inte förstå att nu får det vara nog. Mitt enda mål, och det är verkligen det absoluta mål är att klara av studierna (som verkligen kräver sitt nu när man kommit till B/C nivån) samt hålla mig hälsosam genom att äta korrekt och motionera regelbundet. Vill ju göra det så bra som möjlight så min kropp vill ta emot en liten knodd om några månader.

Men nej, då. Då tycker vi det blir tråkigt istället. VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ FÖRBASKAT SVÅRT? Att bara njuta av livet och ta dagen som den kommer samt vara hälsosam??
(ps. håller mig på 85 kg nu, varken mer eller mindre.....det får vara så tills jag fått lite fixering igen och hittar ett nytt sätt att gå ner i vikt i).


En liten titt i vårt köksfönster...

1 kommentar: