torsdag 11 november 2010

Torsdag


Oh, frustationen har totalt tagit över min kropp. Har nu på morgonen laddat för tentaplugg, men är inte alls sugen. Har bestämt att jag inte ska skriva mer negativt om det nu, jag får glädjas över att min analys på mitt jobb är klart samt att vår grupp arbete är klart för inlämning. Nu är det ju faktiskt "bara" tentan kvar för denna kurs.

Börjar åjja mig för nästa kurs då vi har valfri fördjupning s.k. B-uppsats. Där vi ska leta efter minst 5 vetenskapliga artiklar som dem flesta är på engelska. Mitt problem i skolan är just engelska -hade aldrig något intresse för det i grundskolan vilket jag får sota för nu. Jag förstår vad folk säger och jag kan prata lite själv. Men att läsa engelsk kurslitteratur/artiklar är för mig helt omöjligt och jag funderar på hur jag ska lösa problemet. Funderar på att ta hjälp av dem jag har omkring mig som är duktiga på engelska -men man vill ju ändå kunna vara självgående. Att lämna in för översättning är för dyrt (1.69 kr per ord!!) och översättningen på google är inte helt tillfredsställande.

Är det någon som har tips att dela med sig av?

Har efter min kur mot bakterierna "down there" fått svamp på tungan -inte alls roligt. Så igår blev det en tripp till närakuten, efter blivit 500 kr fattigare så ska jag nu lägga krämen på tungan morgon, lunch, middag och kväll.

Fick en idè (det är nu min fixering kommer vid) i morse -att börja på akupunktur. Kanske jag kommer i balans i kroppen, får slut på mina torreksem i armveck och klådan på resten av kroppen. Kanske öka ämnesomsättningen något, få lite varmare fötter och händer. Och sedan börja förbereda blodgenomströmingen i livmodern inför nästa IVF.


Ställde mig på vågen imorse.....85.7 kg.....alltså gått upp 0.7 kg. Men vad gör det, jag är ju glad bara jag överlever denna tentaperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar