söndag 28 november 2010

Söndag

Vill tacka så hemskt mycket för all feedback på mina tidigare inlägg gällande mina kommande uppsatser .

TACK blogginnehavarna till:

"My lovely chaos"
"Längtan efter sammanhang"
"LadyJ112"
"Lilla underbarn"
"Barnlängtan"
"Loba och livet"
"Bebiskarusellen"
"Jag vill jag kan"



Helgen har bestått av små ångest inför uppsatserna, har försökt att släppa tanken och periodvis har det gått bra och i andra stunder mindre bra. Känner mig SÅ mättat på skolan just nu att jag vill bara kräkas upp all oro. Försöker bita ihop och tänka på att min favorit högtid snart är här -julen.

Har nyligen skrivit i hop ett låånnngggtt mail till min handledare på B uppsatsen och förklarat min ågren och mina argument för att kunna få skriva detta på C nivå, men antar att det inte är hon som kan styra och bestämma det då hon antagligen inte har med C uppsatsen att göra, men jag har gjort vad jag kunnat nu så just nu kan jag inte göra något åt situationen och jag måste försöka acceptera detta. Som vi säger här hemma för att underlätta jobbiga saker "släpp och gå vidare".


Förutom att tänkt på skolan i helgen har vi igår julpyntat, vart på 34 års kalas, middag hos bästa grannarna. Idag skottat i 3.5 timme, när vi tittade ut i fönstren i morse så har det i natt kommit 60 cm snö. Plogbilen kom vid 14 tiden och innan dess så var alla 86 hushåll i området insnöade. Men det var rätt mysigt för alla var ju ute och skottade snö, så man kunde snick snacka lite och så blev det grillad korv med grannarna utomhus.


Jo, har även hunnit med ett stort och livligt bråk här hemma. Vi passade på medans skruttan var över hos en kompis i området. Handlade såklart om vår framtid att vi har olika visioner och jag har svårt att acceptera att vi inte har samma mål i livet.


Nä, nu ska jag nog gå och göra iordning för morgondagen för kanske jag måste upp 2 timmar än tidigare för att skotta ut bilen.....

Stjärnorna som hänger i matrummet/vardagsrummet....

3 kommentarer:

  1. Det var så lite... Jag hjälper gärna till ;-)

    Förresten - glöm inte att tävla!

    SvaraRadera
  2. En händelserik helg! Ställer självklart upp! Säg bara till! Har du en plan b för uppsatsen?

    SvaraRadera