lördag 18 december 2010

Lördag och Itrim

Nu har jag bestämt mig, har varit sugen länge och har tidigare gått på informationsträff men kännt att det inte varit läge då jag inte vetat hur min siutations ska se ut gällande boende och plugg. Men efter att jag har diskuterat och även vänt ut och in på mig själv kom jag fram till en enda sak och det är......



....... att jag ska börja på:




och de första månaderna ska jag äta följande (pulver som jag tidigare gjorde med Camebridge):

och jag ska bl.a. träna på liknande gym:





Jag har gått upp några kilon, har haft grymt dålig karaktär och jag skyller på plugget som är helt fel av mig. För det är endast jag själv som stoppar maten i magen. Jag har inte ansträngt mig vilket jag vet jag måste göra för att hålla vikten. Har inte haft det stöd jag vet jag behöver, och det är så lätt att skylla på något. Så jag gör det i denna stund -busenkelt och befriande:).

På måndag skriver jag kontrakt med Itrim i närheten där jag bor, avtalet gäller under 1 års tid. Jag räknar med att pulvra mig ner i vikt (om hälsoanalysen tillåter mig det). Mitt mål är att gå ner till 64 kg, vilket är 24 kg till (japp väger idag 87kg :(:(:( ).

I och med att jag bundit mig i 12 månader och min avsikt är att fortsätta ytterligare 12 månader därefter så vet jag att mitt beteendemönster kommer att till stor del komma till rätta, visst kommer jag få kämpa mycket. Jag har mycket att se fram emot, både en Åre resa, IVF start, Egypten resa och sist men itne minst att må bra i kroppen och kunna ha alla mina nya kläder jag köpt i små storlekar (har en hel flyttkartong med nya dyra kläder:)).

Jag har ju tidigare kört på med Camebridge ren kur under 3 veckor och sumpade 7.5 kg (snitt 2.5 kg/vecka). Men eftersom det här är längre tid...typ 3 månader så räknar jag med 1.5 kg/vecka i snitt. Vilket bör bli 1,5kg x 12 veckor = 18 kg. De sista 6 kilon får jag helt enkelt äta mig ned till, men räknar med att börja med mat i början av april då vi ska köra igång med IVF och jag tror ju inte på att kroppen får i sig allt genom pulver för att kunna producera fina söta och charmiga små ägg.

Ska bli grymt kul då vi är ett gäng på 6 personer som kommer göra detta tillsammans. Jag har aldrig tidigare haft sådant stöd, så jag ser bara postitivt på detta och längtar med skräckförtjust glädje. Det är inte alltid en dans på rosor att dricka pulver -men ska man vara fin får man lida pin:).

1 kommentar:

  1. Oj vad spännande! Ska bli roligt att följa dig på denna resa eftersom jag själv gått och tänkt i de banorna.

    SvaraRadera