måndag 31 januari 2011

Pengarbrist

Arrgggghhhhhh, blir så fruktansvärt less och trött på min ekonomiska situation. Lever på CSN och tidigare lite extrajobb, så det är maken som drar in storkovan till hushållet. Är less på att snåla, att inte kunna få impulshandla och hela tiden räkna, räkna och räkna pengarna.
Ju närmare examen är desto mer kännbart blir det. Just nu känns det som att jag har tagit ett djupt andetag och simmat under vattenytan....stiger upp ibland för att kippa efter lite luft, tar sedan ett nytt andetag.

Idag gjorde jag något som jag inte gjort på väldigt länge, och det ger mig grymt mycket skuldkänslor. Jag drar inte in några pengar och ska därför inte heller ha större utgifter, vi kämpar alla tre där hemma med att hålla i budgeten. Idag kunde jag bara inte hålla mig, hittade en väska som jag tänkt på i några dagar och som jag bara anser att den kan jag inte vara utan (vilket jag nog är själv om i hushållet:)). En väska som inte kan ersättas av någon jag har där hemma.....men den var inte heller billig för den är i äkta läder. Grejjen är att det var den ända som hängde kvar också....vilket skapade småpanik.


Jag har en del julklappspengar kvar som jag lägger på denna, men det saknas ändå lite pengar och har intalat mig själv att det får bli en målviktspresent till mig som jag faktiskt tycker att jag är värd så som jag kämpar. Men om den bara hade kostat mig julklappspengarna så hade jag nog njutit mer av den.
Har förberett maken där hemma hur läget är.....så vi får se hur det blir:)


Antingen behåller jag den eller så blir det att lämna tillbaka den, för jag vill inte ha känslan att ha kvar den men varje gång jag tittar på den får dåligt samvete -för då är det ingen bra delmålspresent. Öppet köp i 10 dagar så ni får en rapport sen:)

Häromdagen på väg hem....helt underbart att solen tittar fram mer och mer!

1 kommentar:

  1. Tack! Det VAR gott också kan jag meddela. :)

    Jodå, den är fin. Men man (jag) tröttnar så lätt! Ska bli kul att köpa vigselring sen då det blir lite annorlunda. Vilken bra idé att köpa nya till 10årsdagen! :) Tack för din kommentar hos mig.

    Vilken härlig blogg du hade förresten. Kram!

    SvaraRadera