torsdag 10 februari 2011

Kontakt med kliniken

Har mailat vår klinik idag för att höra vad dem anser om min snabba viktminskning. Är planerad att vara klar med mina måltidsersättningar vecka 12, vår plan är sedan att vecka 14-15 dra igång med sprutorna för vår nästa IVF. Upptrappningen ska ske 2 veckor, vilket då innebär att jag är precis klar med upptrappningen när vi kör igång med sprutorna. Jag har märkt denna ägglossning att jag hade inge ägglossningssekret (trots ägglossningsutslag), så visst blir fertiliteten påverkat negativ av denna minimala diet på 800kcal/dag.
Väntar på svar ifrån kliniken och utifrån vad dem säger kommer jag den 3 mars när jag ska träffa min hälsorådgivare diskutera hur jag ska göra, kanske jag gör en upptrappning 1-2 veckor tidigare så att kroppen får hinna landa och återhämta sig innan nästa påfrestning med alla hormoner.
Har någon av er erfarenhet eller åsikter om vad ni tror, isådant fall tar jag tacksamt emot det!!
***
Vet att jag inte skulle prata så mycket om vikten min på denna blogg...men kan inte låta bli. Nu har jag sedan november 2009 gått ner 20.4 kg och min BMI ligger på 26.6. Om ca 4 kg räknas jag enligt BMI som normalviktig vilket bör bli om ca 2-3 veckor:):).


Detta inlägg har redigerats 110212

5 kommentarer:

  1. Oj, bloggträff typ nästnästa helg, snabba puckar :-) Jag funderar på en i maj så att folk hinner boka i lite lagom tid. alltså en repris på den vi hade förra året. Men det skadar ju inte o ha fler träffar :-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hej tokfia! Ska bli så kul att träffa dig på riktigt :-)

    Du, redigera bort det härifrån så länge bara eftersom vi ska vara hemma hos Wilda på fredagskvällen. Kanske visserligen inte är så många som nappar så här tätt inpå och eftersom det "bara" blir en kväll men blir vi för många så får vi ju inte plats där... JAg måste oxå kolla med henne först att det verkligen är ok att vi är där - ha rinte pratat med henne än, bara mailat...

    har hänt rätt fort detta :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar! Jag tänker likadant, fram och tillbaka.
    VIll bara lägga ut den så det är gjort, men man kan ju inte direkt ångra sig när man har gjort..

    Ska klura en stund till så får jag se! :)

    Kul med bloggträff, det är dock för nära inpå för min del, men jag och Jannica håller på att koka ihop någonting. :)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Starkt jobbat med vikten och kul med bloggträff, även i mindre skala!
    Stora kramar

    SvaraRadera
  5. Vill förresten gärna följa med på din andra blogg också om du kan hinta mig om var den finns! <3

    SvaraRadera