fredag 18 februari 2011

Tankar kring min diet

Idag satt jag & maken och bestämde hur jag skulle göra med mina måltidsersättningar och när jag ska börja trappa upp. Vi är båda av den åsikt att jag inte bör gå på måltidsersättning under tiden som jag kommer att ta sprutorna/är under IVF behandling.


Beskrivning (man äter 4 måltider om dagen som ska vara lika stora):
Måltidsersättning: Äter Itrims färdiga rätter, totalt 800kcal / dag
Upptrappning: 3 måltidsersättningar + 1 handfast minus
Handfast minus: 1 handflata med proteiner (fisk, fågel, ägg, kött) + 3 knytnävar grönt
Varierat: 2 måltidsersättningar + 2 handfast minus
Handfast (när man ska hålla vikten): 1 handflata med proteiner, 1 knytnäve kolhydrat, 2 knytnävar grönt.

Så min planering ser ut som följande:
Vecka 8: Måltidsersättning
Vecka 9: Måltidsersättning

Vecka 10: Måltidsersättning
Vecka 11: Måltidsersättning
Vecka 12: Upptrappning (3 måltidsersättning + 1 handfast minus)
Vecka 13: Varierat
Vecka 14: Varierat
Vecka 15: Handfast (det är nu vi börjar med sprutorna)


Hoppas min hälsorådgivare tycker denna planering är ok!
Kom just nu på i denna stund att jag ska ju ringa och boka in tider för akupunktur också.....det är ju försent nu. Får skriva upp i kalendern att det måste göras på måndag.


Idag fick jag reda på en underbar sak...återkommer om några dagar,
men så länge får ni en ledtråd som ni kan se på bilden nedan:)

1 kommentar: