fredag 4 mars 2011

Planering för min bantning

Det är så skönt att kunna skriva att jag har bantat, för det är ju verkligen det jag har gjort. Tidigare ville jag så "fint" säga att det är att "jag äter rätt", "jag tänker på vad jag äter". Men nu är det stopp för alla halvförsök. Det finns inga alternativ än att hålla vikten (+/- 5 kg får jag max landa när jag är i målvikt -aldrig mer över 69 kg sedan...med undantag en graviditet).

Nu har jag bantat ner 12.9 kg med hjälp av Itrim under en kort period (dock totalt sedan min viktminskning 23.7kg). Efter planeringen på min hälsouppföljning så har jag nu börjat trappa upp till "vanlig mat" trots att bara 8.5 vecka har gått (egentligen börjar man från vecka 13). *Anledning nummer 1 är Åre om två veckor
*Anledning nummer 2 är IVF behandlingen i april.


Jag räknar kallt med att stå stilla på vågen tills behandlingen är över:
Anledning nummer 1 = man kan tydligen gå upp 2-3 kg när man börjar äta då vätskedepåerna fylls på igen
Anledning nummer 2 = på flera bloggar har jag läst att de har gått upp av Menopuren
Anledning nummer 3 = jag kommer äta bra, men inte lägga den där extra energin till att viktminska då det är krävande i en behandling samt att jag behöver lägga all fokus som blif kvar på min uppsats
Anledning nummer 4 = jag tror helt enkelt inte på att det är bra att äta på underskott när man ska skaffa barn.

Jag har 11.3 kg kvar till målvikt, men om det blir före, under eller efter sommaren får jag se. Just nu tar jag dag för dag, då det verkligen gäller nu att fokusera på att inte falla för alla frestelser som finns runtomkring. Eftersom jag nu börjar äta vanlig mat igen, så känner jag hur hungern biter tag i mig! När det är som värst drömmer jag mig bort till alla våra roliga saker vi har inplanerat under detta år, som: KursivÅre, bloggträff, IVF nr 5, kärleksweekend med maken, tar min examen, ledig juni-aug, börja jobba efter några års uppehåll samt en efterlängtad USA resa i höst.



Alla bilder är lånade från internet: sökte på Åre/bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar