torsdag 17 mars 2011

Status

Idag fick det bli en icke plugg dag - ta hand om mig dag,
behövde fyllas på både på bredden och tvären.

Dagens sysslor:
1. Sitta på gynakuten för att kolla upp varför det inte slutar rinna "där nere ifrån" efter att jag gjorde frysning på livmodertappen (lätta cellförändringar) för 4 veckor sedan. Träffade en superbra läkare, han berättade att jag inte hade någon infektion men det var fortfarande rosa och lite irriterad vilket kan bero på två saker; antingen så var det inte färdigläkt eller så fanns det kvar cellförändringar kvar vilket innebär att man gör göra ytterligare en frysning (så han tog ett nytt cellprov).

Jag frågade även om man kunde kolla om mensen var på gång, eftersom den är ca 1 vecka sen (vilket den aldrig brukar vara då den är som en klocka), på ultraljudet såg man att livmoderslemhinnan var jättetjock vilket innebär att mensen kommer närsom helst -skönt, då blir det inte alltför stor ändring i planeringen kring IVF.

MEN tänk om det är cellförändringar kvar -måste jag göra en frysning till då innan IVF så den förskjuts ytterligare? Just nu är jag inte så bekymrad för jag orkar inte bry mig om sådana "problem" nu, just nu är jag bara glad att jag orkar ta mig upp från sängen.


2. Ringde min kinadam för att kolla om hon hade en tid över idag då jag verkligen var i behov av hennes helande händer, jag hade sådant flyt att jag fick komma till henne direkt när jag var klar på gynakuten. Hon satte nålar för livmodern, hettan i kroppen samt en hel del lugnande och för spänningar. Efter några timmar blev jag så lugn och harmonisk att jag inte ens orkar att stressa ihop allt som jag hade planerat att göra idag.

3. Åkte och träna på Itrim, åkte sedan hem och laga en god och nyttig lunch samt tog en dusch.

4. Begav mig till frisören och fick topparna klippta.

5. Åkte till vårdcentralen där vi bor då jag har sedan förra missfallet för två år sedan fått en klåda/eksem på armar och bringa så jag fick ytterligare medicin att stoppa i mig.

6. Till apoteket för att hämta ut all IVF medicin.

7. Åkte hämta skruttis, hem för att laga mat, lite bad, lite vila.

8. Packat till vår skidsemester.


Snart är det dags och snart är vi redo för en femte rond bland sprutor och kanyler...

-Bloggat ifrån min Iphone.

1 kommentar: