onsdag 27 april 2011

Ägglossningssprutedag

Igår var jag på näst sista akupunktur besöket samt så satte vi den sista sprutan (totalt 9 dagar). Jag var arg och irriterad när den skulle tas, antagligen för att jag börjar slappna av, att jag ser ett slut på detta sprutandet. Dock har vi de grande finale....ägglossningssprutan ska tas 20.30 ikväll (+/- 15 minuter). Imorgon blir det en "vilodag" från hormoner för att sedan infinna oss på kliniken på fredag morgon. Jag börjar misstänka att lördagen, självaste valborgsmässoafton kommer bli asjobbig...den här väntan för att få reda på om det blir något ägg för insättning eller om det är att gå vidare till nästa steg i form av nästa IVF försök.

Idag: Ägglossningssprutan
Imorgon: Vilodag från hormoner + sista akupunkturbesök
Fredag: Ägguttag
Lördag: Vänta.....
Söndag: Insättning?????

Fysiskt:
Spänd, uppblåst i magen med molande värk

Psykiskt:
Okej, men tror jag är mer spänd än vad jag känner att jag är.

2 kommentarer:

  1. Då är du ju nära....:)
    Va skoj.
    Jag tog den sprutan kl 20.45 i måndags och hade plock idag kl 8.45
    Första gången för mig så jag letar kontakter som man kan känna förstår min oro och som man kanske kan ge några peppande ord till på vägen.

    SvaraRadera
  2. Åh, finaste du... Du ska se att det kommer gå bra!!!
    Jag håller alla tummar, hjärtat!!!!

    Varmaste kramen/
    Luiza

    SvaraRadera