måndag 18 april 2011

Planering för IVF 5

Shit, pommes frites här händer det saker. Fick min mens igår, så jag ringde kliniken idag. Ikväll bär det av mot IVFàrnas land för ikväll sätter vi första sprutan i magen. Jag är SÅ jäkla nervös, för jag och sprutor är inte kompisar -vi är rädda för varandra, men vi ska försöka att samarbeta och vi ska göra allt för att det ska gå vägen denna gång.

Vår planering:

18/4: Första Menopur sprutan någonsin (har haft Gonal F tidigare)

22/4: Blodprov + ytterligare en spruta

25/4: Ultraljud

27/4: Ägglossningssprutan??

29/4: Äggplock??

1/5: Ägginsättning (hoppa, hoppas, det bli i sådant första gången någonsin vi får ägg tillbaka:)).


Så på lunchen tänkte jag åka till apoteket för att köpa mer vitaminer med folsyra då de tog slut för ett par dagar sedan. Sen ska jag nog boka in tid till min kinadam då hon vill sätta nålar två omgångar efter varandra när jag har äggplockats.







3 kommentarer:

  1. Åååh, så kul för dig!!!!! Jag håller alla tummar för att det ska bli en "lindrig" hormonbehandling, som leder till ett gott resultat.

    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Lycka till med första Menopur sprutan ikväll, det kommer säkert gå jätte bra.
    Jga har börjat med akupunktur nu som en del av denna behandligen, hur många gånger gör du? hur ofta? tycker du att det hjälper?
    Kram Sandy

    SvaraRadera
  3. Så härligt att vara på gång igen. Du ska se att allt kommer att gå bra med menopur, jag tyckte att det var lite tjorvigt att blanda första gångerna men sen gick det som på en räls.

    Kram

    SvaraRadera