onsdag 4 maj 2011

När fäster ägget?

Har googlat runt lite och hittat en del fynd (dock vet jag inte hur trovärdiga källorna är). Min fråga är förstås...när fäster ägget? Vad jag förstår så kan det ta upp till 7 dagar, men jag vill ha lite mer specifikt.


Här kan ni läsa mer om det.

Kortfattat:

When does the embryo implant following IVF transfer?
A healthy human embryo will hatch from its shell on dag 5-7 after fertilixation and implant within hours after hatching out. So actual invasion of the embryo with attachment to the uterine wall occurs about 2-5 days after a day 3 transfer and within 1-3 days after a day 5 transfer.

How soon to do a pregnancy test after IVF?
About 9-11 days after the transfer (9days for dag 5 transfer and 11 days for day 3 transfer), we do a blood test to find out if she is pregnant. If embryo implantation has occurred, HCG hormone will be detectable in the mother`s blood at that time.


How soon can I do a pregnancy test after IVF?
We don`t recommend doint a ruine pregnancy test (HPT) after IVF. The reason is that there are a lot of falsely negative results. We have seen many beautiful babies born after the wife called us to say that she tottk a home urine pregnancy test that was negative. A blood test is needed becauses it is mych more sensitive and reliable.

Så med andra ord, utifrån min situation som fick ett 3 dagars gammal embryo tillbaka så borde det fästa från dag 2-5 och from dag 11 från införingen ska man kunna genom blodprov se om man är gravid.

Jag läste en till grej, som kunde vara ett tecken på att det har fäst.......det sjuka är att det stämmer in på mig. Tänkte inte gå djupare in på det då det känns som jag lätt kan vara en som överanalyserar allt :):). Jag har bara lite kontrollbehov, thats all!!

Nu får det vara nog med bloggandet för denna timme:) Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar