tisdag 3 maj 2011

Ruvardag 1 blir ruvardag 2

Har inte fått mycket gjort idag, känns som hela min kropp har gått ner sig. Känns som den tar igen sig från all nervositet och adrenalin som har pumpat i min kropp ett par dagar nu. Förutom att jag har legat utslagen i soffan, duschat, legat utslagen i sängen så har jag surfat runt lite om det här med ruvardagar.


De flesta verkar anse att ruvardag 1 är på den dagen man för in det befruktade ägget, då man börjar ruva den dagen. Så nu har jag ändrat från dag 1 till 2. Men vad spelar det för någon roll egentligen, för jag vet att jag kommer iallafall testa i förtid -jag vet redan nu att jag kommer inte hålla mig. Fast jag har ingen plan ännu, den kommer säkerligen imorgon. Men den kommer jag hålla för mig själv, ni kommer garanterat få reda på när jag testat:)


Barnmorskan sa i går, att nu kommer den värsta tiden för er. Jag slog bort kommentaren och sa det, att det spelar ingen roll vad som händer de kommande 14 dagarna för jag har fått in ett befruktat embryo i mig och det slår ALLT! Pytsan heller, det ända jag tänker på är att vi faktiskt har något i min livmodern nu.....så jävla irriterande!! Varför ska det vara så svårt att bara leva som vanligt, sköta sina studier och vara den där glada frugan och den perfekta modern...skit, blä och skit!


Tänkt att för en minut få slippa tankarna, jag förstår dig lilla embryo om du inte fixar att vara kvar i denna tjötiga kvinnans livmoder, jag förstår dig, men jag ber dig lilla liv att du är kvar och ger mig en ärlig chans. Bara det har visat + på stickan, bara att du är kvar till moderkaksprovet ska göras, bara du är kvar tills vi vet att du är frisk, bara, bara, bara...........

1 kommentar:

  1. Lycka till.
    jag räknar också från samma dag man har insättningen. Lite lika för oss två men ändå olika. Första insättningen för oss båda om jag har förstått dig rätt. Men mitt allra första försök.
    Du ska testa 5 dagar efter mig. Men du ligger bara 3 dagar bakom mig i insättning???hur kommer det sig?
    Ska man inte ta testet 18 dagar efter äggplock?
    Kanske jag har fattat fel.
    Lycka till iaf.
    Kram

    SvaraRadera