fredag 6 maj 2011

Ruvardag 5

Tack snälla ni för era fina och peppande kommentarer!

Blir otroligt stärkt av dessa!!

TACK!!!


Igår hade jag psykbryt, efter jag skrivit av mig på bloggen så var det som att det mesta rann ur mig. Jag fick ur mig det mesta av skiten ur systemet, så befriande och skönt. Fick även en del gjort med studierna och när resten av familjen kom hem så kände jag mig glad och upprymd, en härlig känsla i allt kaos.


På kvällen hade jag dukat fram smörgåstårta i matsalen (läs vardagsrummet) och precis när vi skulle sätta oss och äta så kom en grävskopa in på tomten och skulle fixa till vår tillfälliga gräsmatta på en del av tomten. Det var vår snälla granne, så det var bara att ta in allt i kylskåpet för att gå ut och hejja på honom. Under tiden som grävning pågick hann jag och maken prata igenom vårt bråk i förrgår -vilket blev superbra, vi båda förstår varandra och vilken press man egentligen befinner sig under vid en behandling. Efter två timmar fick vi vår efterlängtade middag, brasan tändes och jag gick och la mig med skruttis som hade svårt att komma till ro.


Jag känner glädje och tacksamhet idag. Torts att jag förbannar IVF så är jag ändå fruktansvart glad att det finns denna möjlighet som kan ge oss ett syskon.


Från det ena till det andra: Jag har bestämt mig för att sluta googla och undvika bloggar som handlar om IVF just nu, jag märker att det får mig besatt av allt som har med sprutor, ruvardagar, test hit och test dit. Jag kan läsa detta sen, när jag kan hålla distansen. För just nu mår jag inte så bra av dem. Jag lovar inte att det går, men jag ska göra ett försök.


Idag har jag tusen saker på agendan, och de flesta är roliga:). Vi ska köpa målarfärg, träffa syrrans ungar och ta med dem, vår dotter och mormor till en nyöppnad leksaksaffär, sedan har jag och skruttis tjejkväll då maken jobbar sent. Ska nog försöka klämma in lite plugg också.....(det var den som var den tråkiga just nu).

1 kommentar:

  1. Hejja hejja hejja vad bra att du skingrar dina tankar med annat!
    Angel19

    SvaraRadera