tisdag 17 maj 2011

Slut på IVF 5 -ruvardag 16

Gjorde ett gravtest för att bekräfta redan tidigare resultat, fick lite rosa på pappret redan i söndags och igår. Idag på dag ruvardag 16 är det lite mer och ett negativt graviditetstest.


Så idag ringer jag kliniken för att höra om det är ok att sluta med progresteronet för jag döööör av det. Mår så himla dåligt av det, kallsvettas som en gris, huvudvärk och en trötthet som heter duga. Så jag blir rånöjd om jag bara får sluta med detta helsike.


Jag känner att sorgen är redan bearbetat i hysteriska deppiga dagar. Helgen med maken på tu man hand var kanon, det var trögt att bli glad i början men sedan blev det en jättebra helg. Vi pratade, pratade och pratade, både om dåtid, nutid och framtid. Vi har gemensamma planer för framtiden vilket känns helt kanon och jag känner mig väldigt lättad.

4 kommentarer: