fredag 3 juni 2011

Livet går vidare....

...men jag hade en tung tid efter vi misslyckades med vår senaste IVF. Jag tror inte att det egentligen hade med resultatet att göra (jo, självklart påverkade det men var inte den stora biten).


Jag tror att det är alla dessa år av längtan och behandlingar som gör sig påminnd när man är "in action", det bara överöser sig med gamla minnen och eftersom jag mådde aspiss förr så påminner behandlingen om det.


Men nu känns det som att jag är på benen, vacklande ben som kämpar för att hålla mig stabil. Jag planerar att göra ett litet sommaruppehåll med denna blogg, för att påskynda läkningen av den trasade själen. Vi vet inte riktigt när vi kommer göra nästa IVF, vi har pratat om allt från efter nyår, få tillbaka pengarna för de behandlingar som är kvar, till att köra igång i augusti. Så tiden får utvisa detta, när vi är redo igen.


Dock vet jag att jag kommer undvika bloggar som handlar om ofrivilligt barnlöshet och IVF för att inte ständigt bli påmind. Jag hoppas ni förstår, men jag kommer tillbaka starkare och piggare än tidigare:)

1 kommentar: