tisdag 22 november 2011

Vecka 6+6

Imorgon går vi in i vecka 7, det känns kanon. Jag googlade lite om hur lillskrutt ser ut. "Den" kallas fortfarande för embryo, svansen finns kvar men växer successivt bort. Från vecka 7 till vecka 20 så växer embryot/fostret i hög takt. Den kommer under vecka 7 växa till ca 15mm -en stor krabat:). Hittade lite info hos Luiza som skrivit utifrån hon googlat runt att missfallsrisken är som störst under vecka 5-6 då det är när hjärtat ska börja slå. Majoriteten av missfallen sker under vecka 5-7. Jag är en av de som kan skriva under på detta då jag har haft fyra missfall under perioden vecka 5+1 till 6+3.

När jag kommer till vad mamman har för symtom så slutar jag läsa -kan lätt oroa mig om jag inte har alla symtom och lite till. Jag tjatar återigen om det, men det är för att påminna mig själv. Trots symtomen som jag har så är det ingen garanti.

Jag hittade min kalender för år 2009, då jag/vi hade vårt senaste missfall i oktober -09. Det var då jag fick skrapas i vecka 10 men att embryot avstannat vecka 6+3. Jag tänkte skriva ett kort inlägg om det senare. Jag ältar mina tidigare missfall här, jag hoppas ni har förståelse då det här är min ventil.

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar